10 samochodów rozbitych przez Euro NCAP. Doskonałe wyniki Chińczyków

Z 10 zbadanych aut po 5 gwiazdek dostało aż 8 samochodów. Jeśli jednak przyjrzymy się konkretnym wskaźnikom, okazuje się, że różnice są spore. Doskonale poradziły sobie auta chińskie, którym stereotypowo przypisuje się mniejsze bezpieczeństwo. Okazuje się, że to nieprawda.
Dwa auta, Citroën C5 X i Mobilize Limo, dostały po 4 gwiazdki. A oto wszystkie wyniki i szczegółowe opisy.
Mobilize Limo
Wynik ogólny: 4
-
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 80 proc.
-
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 75 proc.
-
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 69 proc.
-
Systemy wsparcia: 71 proc.
Citroën C5 X
Wynik ogólny: 4
-
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 82 proc.
-
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87 proc.
-
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 69 proc.
-
Systemy wsparcia: 66 proc.
Volkswagen Golf
Wynik ogólny: 5
-
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 88 proc.
-
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87 proc.
-
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 74 proc.
-
Systemy wsparcia: 82 proc.
Seat Arona
Wynik ogólny: 5
-
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 83 proc.
-
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 83 proc.
-
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 65 proc.
-
Systemy wsparcia: 70 proc.
Seat Ibiza
Wynik ogólny: 5
-
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 88 proc.
-
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 81 proc.
-
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 79 proc.
-
Systemy wsparcia: 92 proc.
BMW Serii 2 Active Tourer
Wynik ogólny: 5
-
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 83 proc.
-
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 82 proc.
-
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 66 proc.
-
Systemy wsparcia: 70 proc.
BMW X1
Wynik ogólny: 5
-
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 86 proc.
-
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 89 proc.
-
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 76 proc.
-
Systemy wsparcia: 92 proc.
Mazda CX-60
Wynik ogólny: 5
-
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 88 proc.
-
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 91 proc.
-
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 89 proc.
-
Systemy wsparcia: 76 proc.
BYD Atto 3
Wynik ogólny: 5
-
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 91 proc.
-
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 89 proc.
-
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 69 proc.
-
Systemy wsparcia: 74 proc.
Mercedes-EQ EQE
Wynik ogólny: 5
-
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 95 proc.
-
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 91 proc.
-
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 83 proc.
-
Systemy wsparcia: 81 proc.